۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

با اطلاع رسانی وسيع، اعتراضها بايد مداوم باشند و در نقطه یا مسیر خاصی متمرکز نباشند

 لزوم استفاده از ایده های جدید در مبارزه با كودتاگران بسیار واجب است .بیش از یکسال از اعتراضات می گذره و شاهد هستیم که  کودتاگران روشهای شان را در جلوگیری از شکل گیری هسته های اولیه تجمعات عوض کرده اند اما ما هنوز با همان روشهای یکسال گذشته به اعترضات ادامه می دهیم.
اعتراضات مداوم به شرطی موفق خواهند بود که در نقطه یا مسیر خاصی متمرکز نباشند.تمرکز در یک مسیر به رژیم این فرصت را می دهد که با برنامه ریزی قوی و گسیل نیرو هایش اجازه تشکیل هسته های اولیه تظاهرات و به هم رسیدن معترضین را به هم ندهد.برای نمونه در ۱۰ اسفند حتی اجازه نمی دادند ۲نفر کنار خیابان توقف کنند چه برسد به اینکه درمسیرهای از قبل اعلام شده بتوانند بمانند و همین باعث شد که به طور ناگهانی مردم در قسمتهایی تجمع کردند که حکومت انتظارش را نداشت. تجربه نشان داده در تجمعات پراکنده هرچند از نظر فیلم و عکس صحنه های آنچنانی بدست نمی آید ولی به شدت نیروهای سرکوبگر را خسته و مستاصل و پریشان می کند.
نکته مهم دیگر لزوم افزایش ظرفیت اطلاع رسانی است. بزرگترین نقطه قوت 25 بهمن نسبت به تجمعات مشابه در تاریخهای نزدیک همین اطلاع رسانی قوی و بسیار گسترده بود (دیوار نویسی - اسکناس نویسی - پخش گسترده روزنامه های تک صفحه ای سایتهای جنبش - ارسال لینکهای دعوت به راهپیمایی سایتهای سبزو  ایمیل و ..... و مهمتر از همه اطلاع رسانی سینه به سینه )